Počasie je ešte chladné, teploty sa pohybujú okolo nuly a môže sa zdať, že leto je ešte ďaleko. Avšak ak to so svojou postavou v plavkách myslíte naozaj vážne, je ideálny čas začať so sebou niečo robiť už teraz.

 

Upravte stravu

Takmer v každom článku narazíte na diétu, ktorá vás v rekordne krátkom čase zbaví nadbytočných kíl. Vyhnite sa takýmto diétam, väčšinou ich sprevádza jojo efekt. Ako rýchlo sa nadbytočných kilogramov zbavíte, rovnako rýchlo ich budete mať naspäť. Často sa stáva, že ženy priberú viac kilogramov ako mali pred diétou..

Ak chcete mať natrvalo (alebo aspoň do leta) štíhlu a krásnu postavu, potrebujete si nájsť trvalo udržateľný spôsob stravovania. Skúste si pár dní poctivo zapisovať, čo počas dňa zjete. Uvidíte, že budete prekvapená, koľko zbytočností počas dňa zjete len tak. Po vypustení týchto zbytočností z jedálnička sa pokúste obmedziť biele pečivo, sladkosti, chipsy, vysmážané jedlá, rôzne majonézové šaláty, údeniny. Nahraďte ich množstvom zeleniny, ovocia s vitamínom C, rybami, orechmi. vločkami na raňajky.

Neraňajkujete? Veľká chyba. Práve vyvážené zdravé raňajky nakopnú metabolizmus a aj keď to znie neuveriteľne, vďaka ním môžete schudnúť. Preto neodbite raňajky veľkou šálkou kávy, ale pripravte si niečo ľahké a zdravé. Napríklad omeletu s avokádom a rajčinami máte za pár minút.

Jedzte pravidelne

Vaše telo potrebuje pre správne fungovanie priebežne dopĺňať  energiu počas celého dňa. Vyhnite sa trom veľkým jedlám za deň, radšej si zobnite päť až šesťkrát za deň menšie porcie jedla. Telo bude vedieť, že dostane svoju porciu a preto nebude nútené prejsť na úsporný režim a ukladať každý (škaredý) tuk na horšie časy.

Nebojte sa, že príprava jedla vám zaberie celý váš voľný čas. Na desiatu si pokojne dajte ovocie, jogurt s ovocím. Vyhnite sa keksom alebo len káve. Ako sme spomínali vyššie, telo potrebuje signál, že nebude hladovať. Pozor, nepotrebuje pritom sladké a vysokokalorické porcie. Chceme predsa schudnúť a dostať sa do formy.

Olovrant môžete vyriešiť obloženým celozrnným chlebom, tvarom alebo dokonca šunkou s vysokým podielom mäsa. Myslite na to, že správne stravovanie by malo pozostávať z piatich porcií ovocia a zeleniny na deň. Nezabudnite aj na dostatok tekutín, optimálne 2 litre čistej vody a bylinkových čajov denne.

Cvičenie

Cvičenie býva kameňom úrazu každej diéty. Áno, dokážete schudnúť len úpravou stravy. Ale myslite na to, že svaly spaľujú viac kalórií. Celkovo cvičením spevnené telo vyzerá lepšie ako síce chudé, ale s ochabnuté telo. Nezľaknite sa, že na váhu priberiete. Je to len preto, že svaly vážia viac ako tuk.  

Vyberte si niečo, čo vás baví. S prichádzajúcimi teplými dňami budete mať viac možností na pohyb ako sa len trápiť v posilke. Zavolajte kamarátke a dohodnite si trikrát do týždňa korčuľovanie alebo tenis. Možností je veľa, stačí si len vybrať to, čo vás baví a dokážete pri tom vydržať.

Zbavte sa celulitídy

Na celulitídu treba myslieť dostatočne včas. Ľahko ju získate, no už ťažšie sa jej zbavíte. Najúčinnejšími prostriedkami proti celulitíde je vitamín C, teplá sprcha, pravidelné masáže anticelulitídovými prípravkami a vylúčenie mastných jedál a sladených nápojov.

+ tip navyše

Posledný tip je veľmi dôležitý. Doprajte si aspoň osem hodín neprerušovaného spánku. Spánok má vplyv na správne fungovanie metabolizmu a spaľovanie kalórií. Všimli ste si, že keď sa nevyspíte, viac jete? Telo si potrebuje získať energiu, ktorú nemohlo získať v noci. A okrem toho získate aj krajšiu pleť.

Komentáre