Všetci to dôverne poznáme. Pri písaní bakalárskej alebo diplomovej práce občas prídu momenty, kedy už nevládzete a nemáte chuť pokračovať. Máme pre vás dobrú správu. Nemusíte sa nalievať litrami kávy, existujú totiž potraviny, ktoré vám dodajú energiu a nakopnú vaše myslenie.

Nepreháňajte to s kávou

Káva je veľmi dobrý pomocník. Avšak keď to s ňou preženiete, budete čeliť ešte horším následkom, ako by ste si nedali žiadnu. Veľa kávy a energetických nápojov môže mať negatívny dopad na váš spánkový režim a psychiku. Odrazu budete mať problém zaspať, hoci budete veľmi vyčerpaný. Nedostatok spánku vás dobehne cez deň a to ovplyvní aj vaše myslenie. Začarovaný kruh, z ktorého sa len ťažko dostanete a ťažko dopíšete vašu záverečnú prácu

Okrem toho, nadbytok povzbudzujúcich nápojov bude mať vplyv aj na vašu pamäť. Môžete začať zabúdať, nebudete si pamätať základné veci a horšie bude na tom aj vaša pozornosť.

Potraviny, ktoré vám dodajú energiu

Pokojne si doprajte 2 – 3 kávy denne a zvyšok potrebnej energie si dodajte potravinami, ktoré nie sú vo veľkom množstve také nebezpečné ako káva a navyše sú zdravé. Patria k ním oriešky, mandle, zelený čaj, čierny čaj (tiež pozor na množstvo), ovsené vločky, celozrnné potraviny, vajíčka, kakaový bôb, kurkuma a mnohé ďalšie. Zaraďte tieto potraviny do vášho jedálnička a získanú energiu využite na písanie záverečnej práce.

V návale stresu a blížiacích sa termínov nám však žiadne zázračné potraviny nepomôžu, ak zabúdame pravidelne jesť. Určite mi dáte za pravdu, že posledné dni pred odovzdaním práce sa ráno naraňajkujete a večer si uvedomíte, že ste za celý deň nič nezjedli. Vaše telo a hlavne mozog potrebuje energiu na to, aby mohli správne fungovať. Neodbite desiatu len sladkou tyčinkou, pripravte si niečo chutné a zdravé, čo bude obsahovať ovocie alebo zeleninu. Okrem toho nezabúdajte na pitný režim a vypite denne aspoň 2 litre čistej vody a bylinkových čajov.

Komentáre