Leto je v plnom prúde, pláže sú plné namakaných športovcov a vy sta stále opaľujete len na záhrade, schovaní pred očami cudzích ľudí? Aj veľkého brucha a prebytočného tuku sa dá zbaviť. Stačí dodržiavať niekoľko jednoduchých zásad.

Príjem musí byť menší ako výdaj

Nemusíte sa hneď obmedzovať v strave. Avšak, ak prijmete denne obrovské množstvo kalórií, musíte ich aj vypotiť. Ak si dáte každý deň prechádzku, beh, tréning a ešte sa nalietate aj v práci, s kalorickým obedom si vaše telo poradí bez akéhokoľvek problému. Ak však celý deň sedíte, všetko sa vám poctivo ukladá.

Nahraďte kalorické jedlá diétnymi

Sacharidy sú pri chudnutí zlo, to vie už aj malé dieťa. Každú žemľu, každú sladkosť alebo iné sladké jedlá nahraďte zeleninou a mäsom. Nielen, že je to výživnejšie, ale aj zdravšie. Na fungovanie vám bude stačiť v priemere len 100-150 gramov sacharidov denne.

Vykašlite sa na aeróbny tréning, pri silovom spálite viac

Celé hodiny na stacionárnom bicykli, 10 kilometrov behu a aerobik nikdy nenahradia poctivé dvíhanie železa. Toto platí aj pre ženy. Napríklad pri drepe s činkou zapájate najväčšie svalové partie, tým pádom telo spotrebuje najviac energie, čo zapríčiní rýchlejšie chudnutie.

Pozor na jojo efekt

Schudli ste? Gratulujeme, len sa nevráťte do starých koľají. Vaše telo je nastavené na znížený príjem sacharidov, preto, ak ich začnete znova vo veľkom konzumovať, telo si ich začne odkladať priberiete naspäť rýchlejšie, než si to stihnete uvedomiť.

Vyskúšajte spaľovače tukov

Rôzne fitness doplnky výživy, napríklad spaľovače tukov, majú za úlohu pomôcť vám s týmto ťažkým obdobím. Niektoré potláčajú chuť do jedla, iné naštartujú váš metabolizmus. Je len na vás, ktoré si vyberiete.

Nezabudnite, že všetky rady ohľadom tréningu alebo stravovania konzultujte najprv so svojim trénerom a lekárom.

Komentáre