December je náročný mesiac pre naše trávenie aj postavu. Stoly sa prehýbajú pod množstvom zákuskov, rolád, majonézových šalátov, vyprážaných kaprov a kapustníc. A čo s našou postavou po sviatkoch? Pomôže vám jedine cvičenie! Prinášame vám 5 účinných cvikov, ktoré zatočia s vašimi kilami navyše po sviatkoch.

 

Pomocník náš každodenný PLANK

Plank predovšetkým precvičuje stabilitu a udržuje stabilitu nášho tela. Je účinný najmä vtedy, ak medzi vaše problémové partie patrí brucho. Jeho vplyv je však poznať aj v iných častiach tela.  Pri cviku si ľahnete na brucho. O mäkšiu podložku sa opriete lakťami a predlaktia zložíte na zem. Dole sa zapierate len špičkami nôh. Telo sa snažte držať úplne vodorovne ako dosku. V tejto polohe sa pokúste vydržať tak dlho, pokým to pojde. Plank je ideálny aj na ukončenie série.

Drepy určite poznáte, robíte ich však správne?

Hoci sa nám drepy zdajú triviálne, aspoň raz by ste si ich mali precvičiť s profesionálnym trénerom. Nesprávnym drepovaním si môžete zničiť kolenné aj bedrové kĺby. Chodidla dajte na šírku ramien, chrbát držte rovno a snažte sa ísť čo najviac dole. Skúsenejší si môžu do oboch rúk vziať závažia.

Výpady by mala cvičiť každá žena (nielen po sviatkoch)

Výpady by mali zaradiť medzi povinný ženský cvik. Posilňuje svalstvo zadku aj stehien, spevňuje ich a dodávajú im lepšie kontúry. Pre efektívnejšie cvičenie môžete použiť aj závažie.

JOGA nám prináša starý známy mostík

Mostíky poznáme z detstva všetci. Starým známym mostíkom napíname svalstvo chrbta, paží a dokonca aj nôh. Ak trpíte častými bolesťami chrbta, mostík vám dokáže pomôcť.

Zadovážte si staré dobré švihadlo

Ak hľadáte lacný a efektívny kardio tréning, zadovážte si švihadlo. Možno sa vám to na prvý pohľad nezdá, ale švihadlom posilujete svalstvo na celom tele. Na švihadle by ste mali skákať tak, že spevníte vrchnú časť tela.

Komentáre