V dnešnom článku sme si pre vás pripravili 3 chutné šaláty, ktoré vás zasýtia a pomôžu vám s udržaním štíhlej línie. Ktorý šalát vám chutil najviac a aké šaláty si robíte doma vy? Nezabudnite sa s nami podeliť v komentároch a prípadne aj pripojiť fotografiu vášho výtvoru. 

Šaláty na chudnutie

Zeleninové šaláty sú ideálnou pomôckou na chudnutie. Zelenina obsahuje len minimum kalórií a veľkú porciu vlákniny. Zelenina vás zasýti a nepridá vám žiadne prebytočné kilá k pásu. Vláknina zase podporí vylučovaciu sústavu. K šalátom však potrebujete pridať aj dostatok bielkovín a práve o tom budú nasledujúce 3 recepty.

Šalát à la bryndzové halušky

Máte radi bryndzové halušky? Jedlo plné múky a mastnej slaniny? To nie je práve fitness jedlo. Viete si však pripraviť ich fitness verziu. Miesto halušiek si nakrájajte zeleninu – chery paradajky, paprika, ľadový šalát. Dochuťte bryndzou rozmiešanou v kyslej smotane, a pokojne aj pár kúskami opečenej slaninky. Je to mimoriadne chutné a ľahké jedlo, ktoré vás zasýti.

Šalát caprese

Paradajky, mozzarella, bazalka, prípadne čierne korenie a soľ. Hotovo? Ale kdeže. Tento šalát si viete výrazne vylepšiť. Miesto soli, korenia a bazalky siahnite po hotovom bazalkovom peste. Nebojte sa zjesť aj 2 mozzarelly a 3-4 veľké paradajky. Pesto tomu dodá dokonalú chuť.

Proteínový šalát

Ak chcete z akéhokoľvek zeleninového šalát spraviť proteínovú verziu, doplňte si k nemu vajíčka uvarené na tvrdo alebo osmažené kuracie, respektíve morćacie mäso. Keď nahradíte klasické prílohy (zemiaky, ryža) zeleninou, vyvarujete sa zbytočných kalórií, ktoré by ste potom museli zase spáliť.

Nahraďte múku zeleninou

Nielen klasické prílohy môžete nahrádzať zeleninou, ale ako ste sa presvedčili, je to ideálna náhrada aj za múčne pokrmy. Prečo neskúsite spraviť cuketový koláč? Pizzové cesto z karfiolu? A čo tak si miesto krajca chleba k špekačke na opekačke zobrať radšej čerstvú zeleninu? Kílá pôjdu dole raz-dva.